2011-03-05
 21:50:14

Förhållanden

Here we go again.

Såhär är det, och Såhär kommer det nog alltid att vara!
Killar är liiiite mer bakom flötet än vad vi tjejer är.
Vi tjejer tänker mer än vad killar gör, vilket gör att vi tänker liiiite längre.
Eller nej, mycket längre.
Jag är ingen förhållande expert, men jag har lärt
mig ganska mycket genom åren. suck.
Sist jag gjorde slut med en pöjk sa jag till mig själv " Ida, skaffa inte något jävla
projekt nästa gång!!!" Ni vet.. Sånna killar man måste "fixa" för att dom ska
bli "kör dugliga" Haha, de där lät fel. Men, så är det! Man måste tämja killar.
Alla förhållanden har sina små problem, men undvik dom inte!
Prata om det, heller för mycket än för lite så att killen fattar vad du menar.
Tillslut kaaanske det har sjunkit in i huvudet på honom, och han börjar
göra en skillnad.

Något många tjejer gör som är sååååå fel, är att dom bryr sig för mycket om
hur killen var i sina tidigare förhållanden.
Mitt ex, han var nästan elak mot mig
i början. Jag vågade inte säga vad jag tyckte och tänkte vilket ledde till att jag
mådde skit dåligt.. Han hade haft problem med tjejer innan också, han var
en player och sket nästan i sina flickvänner. Jag ändrade honom! Jag blev hans
allt när han väl lärde känna mig. Han blev beroende av mig & allt blev perfekt!
Sen tröttnade jag. Tyvärr

Pöjken jag är tillsammans med nu, han är lite hemlighetsfull. Vilket gör
att man kan känna att man har svårt att lita på honom. Men, han som många
killar tycker inte om att berätta om sin dag i detaljer, vilket vi tjejer är bra på.
Jag har sagt detta till honom säkert 100 gånger, och tro mig, han blir bara bättre
och bättre på det! Han är ibland rädd att jag ska bli svartsjuk om han
berättar att han har träffat sina tjejkompisar. Men det är verkligen tävrtom.
Jag blir misstänksam om han INTE berättar eller rent av ljuger och säger
att han har gjort något annat. Ja dååå jävlar! haha nej men, ni förstår säkert
vad jag menar. Tystnaden sårar oftast mer än sanningen. Något man måsta
jobba på. Man måste känna tillit för varandra annars funkar det inte. Och man
ska inte alltid tro och lita på vad alla andra säger. Människor kan ändra sig, tro mig!
Jag har sett det hända flera gånger. Jag själv har ändrat mig, jag har gjort saker
jag verkligen ångrar.
Gör din partner något fel, berätta det för honom/henne så att han/hon har chansen
att ändra sig. Säger man inget får man skylla sig själv. Som min pojkvän,
han behöver någon som har tålamod har jag märkt. Som tvingar honom att
prata på ett lättsamt sätt. Här är det jag som ställer frågorna. Men älskling, jag
måste säga att allt bara blir bättre och bättre!

Försök att lita på människor. Tänk såhär: Han älskar mig, jag älskar honom
Så varför i hela världen skulle vi såra varandra? Händer det att man blir
sårad, ja då dumpar man skiten och går vidare. Slösa inte tid på dom som inte behandlar
dig väl. för det finns dom som kan behandla dig som en prinsessa


Får killar ha tjejkompisar? Ja, varför skulle dom inte få ha de? :S För att
dom är av de motsatta könet? Jag har killkompisar som är som mina tjejkompisar.
Vi pratar om allt och har oftast roligare än vad jag har med mina tjejkompisar.
Bara för att killen har en k*k och tjejen de andra, så betyder det VERKLIGEN INTE
att dom ligger med varandra. Skärp er förhelvete, ingen förtjänar en sådan anklagelse.'
Föredettingar är riktigt jobbiga.. speciellt om dom inte har kommit över en. Det är jobbigt
för båda två som är i förhållandet.

ALLA kan göra misstag. Man lär av sina misstag.
Mina pojkvänner har gjort misstag, som dom sen har fått äta upp.
Jag lämnar ett förhållande om de sårar mig. Men kanske, KANSKE
ger jag dom en chans till, vilket har gett dom en tankeställare.
Vill dom ha mig, då behandlar dom mig för de jag är värt. Allt!




Emelie

Du är mycket klok min vän <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: