2010-09-21
 21:30:23

Jag är tacksam!

Jag är tacksam.......

...för tonåringar som gnäller för att de måste diska -för då är han hemma och inte ute på gatorna.

...för skatterna jag betalar -för det betyder att jag har ett jobb.

...för att jag måste städa efter en fest  -för det betyder att jag har vänner.

...för att kläderna är lite trånga -för det betyder att jag har mat på bordet.

...för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor som måste rensas -jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete -det betyder att jag är ute i solen.

...för alla klagomål på politiker -för det betyder att vi har fri yttranderätt.

...för att parkeringsplatsen är längst bort -för det betyder att jag har råd att ha bil.

...för min höga elräkning -den betyder att jag har det varmt.

...för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt -för det betyder att jag kan höra.

...för tvätthögen på bordet -för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

...för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen -jag har kunnat arbeta hårt.

...för väckarklockan som ringer på morgonen -jag lever.


Lite att tänka på..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: